Friday, 31 January 2014

Kelebihan Ostematrix terhadap risiko Osteoporosis


Ostematrix-Membantu Mengurangkan Risiko Osteoporosis***

Kalsium dan Vitamin D yang mencukupi sepanjang hayat yang merupakan sebahagian daripada diet yang seimbang berupaya mengurangkan risiko osteoporosis. Sebagai tambahan bagi membina tulang dan gigi yang kuat, nutrisi yang terdapat di dalam OsteMatrix berupaya:



Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal*
Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf*
Menolong mengurangkan simptom-simptom senggugut seperti perut kembung, kekejangan, retensi air, mudah eradang dan kemurungan.*


OsteMatrix Membekalkan:

1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
Kaplet bersalut yang mudah ditelan

Sajian harian hanyalah sebanyak empat kaplet. Untuk hasil yang lebih baik, ambil dua biji kaplet, dua kali sehari berserta makanan.

Bayangkan kalsium sebagai batu-bata dalam proses pembinaan tulang-temulang yang kuat dan sihat. Batu-bata ini akan lebih kuat dan lebih seimbang jika digabungkan bersama mortar. Mortar mengandungi vitamin D, magnesium, boron, zink, tembaga dan mangan.

Dengan gabungan nutrisi ini, kalsium mendapat sokongan yang diperlukan untuk membina tulang yang kuat ketika anda muda serta meminimumkan kereputan tulang ketika anda tua.


Pengambilan hanya dua kaplet OsteMatrix sahaja berupaya menghasilakan peningkatan ketara dari segi statistik dalam paras kalsium darah yang disukat dalam suatu tempoh 12 jam. Bagi membolehkan badan kita menggunakan kalsium untuk membina dan memelihara kekuatan tulang, kalsium perlulah diserap terlebih dahulu.

***Pengambilan kalsium sepanjang hayat juga diet yang seimbang serta senaman yang teratur berupaya mengurangkan risiko osteoporosis. 

Kredit kepada blog mamafaiz.

Jika anda ingin mencuba Ostematrix boleh sms.whatsap saya ya:
0127322097
id 386180

Kegunaan Lecithin


PALING UTAMA
  • Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids).
  • Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.
  • Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).
  • Membantu kawal paras triglycerides.
  • Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah.
  • Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.
PENTING UNTUK FUNGSI OTAK
  • Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dsb.
  • Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat. Acethylcholine dihasikan dari cholin. Cholin mudah diperolehi dari lecithin.
  • Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecitin.
UNTUK KAUM TUA
  • Lecithin amat diperlukan bagi mereka yang uzur oleh sebab angin, stroke (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua.
  • Mengurangkan berlakunya masalah pembuluhan tersendat yang menjadi punca darah tinggi, sengal sendi, sejuk kaki dsb.
UNTUK PENGHADAMAN
  • Lecithin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil bile daripada kolesterol. Bile amat penting untuk proses penghadaman
UNTUK SEL
  • Lecithin penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel.
  • Choline & lecithin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita
UNTUK KESIHATAN KARDIOVASCULAR (SISTEM JANTUNG)
  • Fungsi utama lecithin adalah sebagai “Fat Emulsifier “ ia amat penting untuk perlindungan sistem jantung.
*Sebiji lecitin Shaklee mengandungi 530mg of Lecitin..jadi kiralah sendiri yer brapa biji anda perlu mkn sehari.. :-)

Kredit kepada blog mamafaiz

Jika anda ingin mencuba silalah sms/whatsap saya ya
0127322097
id 386180


Thursday, 30 January 2014

Khasiat Vitamin E


Sekilas Fakta: Vitamin E ialah salah satu antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Berdasarkan kajian,vitamin E telah menunjukkan kesan pencegahan kepada lebih kurang 80 jenis penyakit. Ianya larut lemak yang disimpan di dalam organ tubuh seperti hati, jantung, kelenjar pituitari, testis, uterus, darah dan otot.

Namun, yang menariknya vitamin E ini ialah, 60-70% darinya akan disingkirkan dari tubuh setiap hari (tidak semua disimpan dalam badan) dan ia tidak menjadi toksik seperti vitamin A.Vitamin E dikira dalam unit IU (international units) yakni 1 IU bersamaan 1mg. Vitamin E terdiri dari 8 komponen dalam 2 kelas utama : tocopherols dan tocotrinols yang terdiri dari komponen2, alpha, beta, gamma dan delta. Vitamin E yang lengkap sepatutnya mengandungi kesemua 8 komponen tersebut. Alpha tocopherols adalah komponen yang paling aktif, malah IU dikira berdasarla alpha-tocopherols.

Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati bahawa pengambilan vitamin E dalam jangka masa panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok.

Khasiat Vitamin E :

· Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas.
Memperbaiki peredaran darah,utk memperbaiki tisu, dan sangat berguna dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic payudara
· Melindungi paru2 dari pencemaran udara.
· Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.
· Mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari.
· Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, dan membantu mencegah anemia dan "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.
· Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk).
· Mengurangkan risiko keguguran bagi wanita hamil.
· Merendahkan kadar kolesterol.
· Membantu mencegah kanser.
· Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki.
· Vitamin E juga dikenali sebagai ‘vitamin cinta’ kerana ia boleh membantu dalam perhubungan suami isteri. Malah wanita hamil, menyusukan anak, mengambil sebarang pil hormon dan melalui fasa menopous memerlukan vitamin E.

Sumber makanan Vitamin E: minyak sayuran, sayuran berdaun hijau gelap, kacang, biji-bijian , dan semua bijirin. Beras perang, makanan daripada jagung, telur, rumpai laut, hati yang dikeringkan, susu, oat, daging organ , kacang soya, ubi kentang, selada air, dan gandum.

Kekurangan vitamin E boleh menyebabkan: Mudah radang,penuaan kulit sebelum masa,rambut gugur,anemia.

Kredit kepada http://www.mamafaiz.com/

Berminat boleh hubungi saya;
0127322097
ID 386180




Wednesday, 29 January 2014

Kelebihan Omega Shaklee

Kalau dalam tulisan lepas saya share golongan2 yg perlukan omega (minyak ikan). Harini saya nak share minyak ikan jenama pilihan hati saya.. Sudah tentu jenama Shaklee.. Bukan sebab saya Shaklee distributor.. tapi sebabnya...
  • Omega Guard Shaklee dihasilkan menerusi kaedah teknologi terkini iaitu ultratulen bergred farmaseutikal. Maksudnya ia melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul yg dpt memekatkan asid lemak Omega3 paling tulen. 
  • Teknologi ini dapat menyingkirkan bahan2 berbahaya yg terdapat dlm ikan seperti plumbum, arsenik, merkuri,etcKebanyakan brand lain hanya menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi utk mengekstrak minyak ikan. kaedah ini bukan hanya memusnahkan sesetengah nutrient malah tidak boleh menapis kandungan logam yg membahayakan kesiahatn seperti plumbun,merkuri,etc . (Info tambahan yg sy dapat daripada nutrionist Shaklee, katanya tak semua pengeluar minyak ikan menggunakan penyulingan proprietari tiga molekul, Kalau ada pun hanya penyulingan 1x atau2x...Kenapa? sebab penyulingan proprietari tiga molekul ni merupakan satu proses yang mahal..Shaklee sahaja yg melalui penyulingan 3x sbb nak berikan yg terbaik utk pembeli2nya.. yer tak) Wahhh ..Shaklee mmg terbaekk...sbb tu harganya setara dgn kualiti bukan jauh melampau mahal yer.. masih mampu milik
  • Omega Guard Shaklee tidak diekstrak dari minyak hati ikankerana dihati kandungan toksik tinggi
  •  Minyak ikan Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies. Kalau kita rujuk jenis2 ikan dan tahap merkurinya. ikan2 yg digunakan oleh Shaklee adalahikan yg tahap merkurinya terendah.. Dan kajian juga menunjukkan bahawa ikan air laut sejuk mengandungi asid lemak tidak tepu yg sangat tinggi berbanding ikan lain..Ditambah dgn proses penyulingan 3x.. walla.. terbaekkk lagiii..hihi
  • Omega guard (minyak ikan ) Shaklee lengkap dgn 7 jenis asid lemak omega 3 yg perlu oleh badan iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA. Badan kita tak mampu menghasilkan asid lemak perlu ni utk proses metabolisme,etc.. Jadi kena dapatkan dari sumber makanan dan suplemen
  • Satu sajian Omega guard Shaklee (Recommended daily serving is 3 capsules) membekalkan 900mg asid lemak omega 3 yg perlu ie EPA dan DHA. Berdasarkan jadual dibwh, kandungan EPA dan DHA didalam Omega Shaklee antara yg tertinggi berbanding jenama lain.

Sebab tu saya sangat yakin Omega Guard Shaklee adalah suplemen minyak ikan terbaik di dunia. Tak ragu2 lagi memilihnya..Bagaimana dengan anda?.Apa jenama minyak ikan pilihan hati anda?


Okeyla.. sekian untuk hari ini..Apa jua jenama pilihan anda, saya percaya anda dah memilih yg terbaik untuk anda sekeluarga bukan sekadar main beli sahaja. Ia penting utk kesan jangka masa panjang... Bijak membeli bermula dengan bijak merancang dan bijak memilih...Harap info di atas bermanfaat buat semua pembaca..

Terima kasih kerana memberikan masa untuk mengenali Omega Guard Shaklee.

Kredit kepada blog mamafaiz.com

Berminat sila la sms/whatsap
0127322097
id 386180

Siapa yang perlu mengambil OmegaGuard Shaklee?

Anda perlu mengambil Shaklee OmegaGuard sekiranya anda: 
  • Ibu hamil (perkembangan otak bayi dlm kandungan, kurangkan risiko lahir pramatang, dan mengurangkan alahan bayi slepas bayi dilahirkan)
  • Ibu menyusu (perkembangan otak bayi)
  • Kanak2 (Usia 0-6tahun adalah peringkat umur yg sangat kritikal dimana pertumbuhan otak yg yg pintar perlukan makanan yg kaya dgn asid lemak Omega 3, DHA dan EPA. dan bagus utk sistem imunisasi kanak2,asma,eczema)
  • Individu yang ingin mengawal berat badan (omega 3 meningkatkan hormone Leptine yg mengawal selera makan dan membakar lemak lebih cepat)
  • Individu yg ingin meningkatkan kepekaan , daya ingatan dan kecekapan kerja 
  • Lelaki yg mementingkan kesihatan - memelihara dari penyakit jantung, strok, obesiti, kencing manis dan byk lagi
  • Wanita yg mementingkan kecantikan (flawless skin) dan kesihatan(tulang dan sendi)
Shaklee OmegaGuard mengandungi Omega -3  yg kaya dgn DHA dan EPA. Omega 3 adalah asid lemak yg perlu tetapi badan kita tak dapat menghasilkannya maka ia perlu diambil dari diet harian.

Kalau rasa anak anda senang demam, mudah mengantuk kat kelas, ada penyakit asma, alergy.. or nak anak pintar..,beli lah Omega ni untuk anak anda....Kalau rasa bukan untuk anak, silalah beli untuk diri sendiri. Omega ni bagus untuk brain.. untuk kulit yang cantik...untuk kesihatan sendi dan mengawal kolestrol... .. Kalau rasa sayang suami.. hadiahkan lah untuk suami... sbb Omega juga vitamin utama untuk orang lelaki..

Pokoknya semua orang memerlukannya.

Kredit kepada blog mamafaiz.com

Berminat untuk mencuba
Sila lah hubung sms/whatsap 0127322097
id 386180

Friday, 3 January 2014

Rahsia kekal cantik bersama Collagen

Apa itu Collagen? 

Collagen wujud dalam kulit, kulit, rambut, kuku, ligament, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah. 

Collagen ni boleh dikatakan macam Glue atau Rubber Band dan menjadi Rangka Sokongan dalam tubuh badan badan kita. So bila cukup Collagen, ia membantu mengekalkan KEKUATAN dan KEANJALAN organ-organ badan kita.

Apa Terjadi Bila Usia Bertambah?

Bila usia kita bertambah, Collagen dalam badan juga berkurang. Terutama selepas usia 30-an, memang ramai orang akan yang mula nampak lebih tua dari usia sebenar. 

Ingat lagi analogi Rubber Band tadi? Semakin lama digunakan, Rubber Band akan hilang elasticity. Samalah macam Collagen di dalam kulit, semakin lama semakin berkurangan menyebabkan kulit pun jadi mengendur.




Antara Tanda-tanda Kekurangan Collagen.  

Sekarang, kita dah tahu kan, kenapa ada orang boleh nampak muda, dan ada orang nampak tua dari usia.
Jadi yang nampak muda remaja dan sentiasa sihat bertenaga, tak semestinya dia ambil suntikan botox yer.
Kemungkinan besar, badan dia memang cukup Collagen.

So macam mana nak tambah Collagen dalam badan?

Kita boleh ambil daripada 3 sumber ni:-

1) Tumbuhan 

- kebanyakkannya telah diubah suai genetik dan tidak neutral
- molekul kolagen dari tumbuhan sukar untuk diserap oleh tubuh manusia

2) Haiwan

- Kebanyakkan kolagen diambil dari kulit ayam atau lembu
- Risiko anda terdedah kepada penyakit bersangkut dengan penyakit haiwan adalah tinggi (cth: Penyakit lembu gila "mad cow")

3) Ikan 

- Sisik ikan mengandungi kandungan kolagen yang tinggi
- Ianya tulen dan kurang tercemar
- Molekulnya yang kecil memudahkan penyerapan secara semulajadi kedalam tubuh manusia
- Mudah dicernakan dan diserap oleh tubuh manusia.



SHAKLEE COLLAGEN POWDER MAHAL??!!


Ok, mungkin ada yang kata, Shaklee Collagen Powder ni mahal. Banyak lagi jenama lain yang lagi murah.
Ye betul memang mahal sikit dari jenama lain. Tapi, jom kita fahami kenapa ia mahal. Manakan sama permata dengan kaca kan.. 



1) Diperbuat Dari Sisik Ikan Merah

Ikan Merah (Red Snipper) ini hidup sehingga 5000m di dasar lautan dan bebas dari pencemaran. Sisik ikan merah ni mampu menahan tekanan dasar laut yang tinggi. Jadi ia tak sama dengan ikan yang bersusun di pasar tu ye. Semestinya Halal lagi baik!!



2) Bukan Sekadar Collagen

Haa inilah keistimewaan yang paling penting, kerana kita perlu memilih dengan bijak, supaya setiap wang yang kita laburkan mempunyai nilai yang tinggi.
Shaklee melengkapkan SCP ini dengan:-
- Ekstrak glukosamina sbg pelincir sendi dan mata
- Lactobacillus acidepilus utk meningkatkan serapan kolagen
- Ekstrak Biji camellia Japonica yang menghidrat dan membekal nutrisi kepada sel
- Ekstrak Pfaffia yang sangat penting untuk pertumbuhan rambut yang sihat, penghasilan hormon, dan untuk kekuatan dalaman (sexual)
- Vitamin C sebagai penggalak penghasilan kolagen dalam tubuh
Vitamin B yang berfungsi untuk menukarkan carbo dan lemak kepada tenaga ( meningkatkan metabolik badan untuk penghasilan kolagen)




3) Terbukti Berkesan Dalam 8 Minggu Melalui Kajian Klinikal

Ia telah terbukti berkesan memperbaiki tekstur kulit wajah dengan penggunaan konsisten dalam masa 8 minggu. 

Terlalu banyak testimoni hebat 
Shaklee Collagen Powder

Kesan jeragat semakin pudar. Kulit terasa lebih lembut dan cerah. Kesan calar, sunburn dah hilang.


Selepas mengambil Shaklee Collagen Powder sebanyak 2 kotak, kesan ketara kulit lebih cerah dan tona sekata, lembab, lembut. Jerawat cepat kecut, tumit kaki licin. 


Walaupun baru makan Shaklee Collagen Powder selama 3 HARI, dah rasa keberkesanannya.
Kulit makin lembut, kesan jerawat makin pudar, sakit badan dah hilang, bangun pagi bertenaga, mudah buang air besar, gastrik dah hilang, pecah-pecah pada tapak kaki dah hilang.



Alhamdulillah.. teruja rasanya melihat perkembangan positif setiap pengguna Shaklee Collagen Powder ni.

Anda bila lagi?? Hehehe..


 Sumber diambil dari http://www.mariafirdaus.com.my

Sekiranya anda berminat silalah PM / SMS / Whatsap 0127322097
Id 386180

Friday, 27 December 2013

Manfaat Alfalfa untuk kesihatan


Herba Alfalfa dikenali sebagai Raja Segala Tumbuhan ini merupakan tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi.Kebaikan dan manfaat alfalfa shaklee adalah pelbagai dan digunakan secara meluas dalam perubatan berasaskan herba. Menurut Discovery Fit & Health tumbuhan Alfalfa banyak di gunakan dalam perubatan herba termasuk dengan tujuan untuk menurunkan paras kolestrol dan juga merawat simptom Arthritis. 

Manfaat Utama Alfalfa Shaklee:

1. Mencuci hati,darah dan usus
2. Melawan alahan
3. Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut
4. Menyingkirkan lemak dan kolestrol
5. Melawan tumor
6. Melegakan keletihan
7. Mencegah/merawat simptom atritis 


Kelebihan Alfalfa Complex dari Shaklee

 Kelebihan Alfalfa Complex Shaklee ini adalah ianya di perbuat daripada tanaman Alfalfa spesis Medicago Sativa yang merupakan tumbuhan alfalfa yang memiliki gred paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa. Ianya di tanam secara organik dan hanya di tuai apabila ia telah mencapai kematangan mutlak. Daun alfalfa yang di tuai keringkan secara semula jadi dan dibiarkan menjadi serbuk sebelum di padatkan menjadi tablet.

Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.
•    Sumber semulajadi alfalfa.
•    Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air 
      sebagai minuman herba semulajadi. 
Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.
 
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.   

(Sumber : Shaklee Malaysia)


Alfalfa ni satu-satunya produk Shaklee yang datang dalam dua saiz iaitu Small (330 bj)  dan Large (700bj). 

Ingin mencuba alfalfa ini? 


Hubungi Mariah Ghazali
01973222097
ID 386180