Friday, 3 January 2014

Rahsia kekal cantik bersama Collagen

Apa itu Collagen? 

Collagen wujud dalam kulit, kulit, rambut, kuku, ligament, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah. 

Collagen ni boleh dikatakan macam Glue atau Rubber Band dan menjadi Rangka Sokongan dalam tubuh badan badan kita. So bila cukup Collagen, ia membantu mengekalkan KEKUATAN dan KEANJALAN organ-organ badan kita.

Apa Terjadi Bila Usia Bertambah?

Bila usia kita bertambah, Collagen dalam badan juga berkurang. Terutama selepas usia 30-an, memang ramai orang akan yang mula nampak lebih tua dari usia sebenar. 

Ingat lagi analogi Rubber Band tadi? Semakin lama digunakan, Rubber Band akan hilang elasticity. Samalah macam Collagen di dalam kulit, semakin lama semakin berkurangan menyebabkan kulit pun jadi mengendur.




Antara Tanda-tanda Kekurangan Collagen.  

Sekarang, kita dah tahu kan, kenapa ada orang boleh nampak muda, dan ada orang nampak tua dari usia.
Jadi yang nampak muda remaja dan sentiasa sihat bertenaga, tak semestinya dia ambil suntikan botox yer.
Kemungkinan besar, badan dia memang cukup Collagen.

So macam mana nak tambah Collagen dalam badan?

Kita boleh ambil daripada 3 sumber ni:-

1) Tumbuhan 

- kebanyakkannya telah diubah suai genetik dan tidak neutral
- molekul kolagen dari tumbuhan sukar untuk diserap oleh tubuh manusia

2) Haiwan

- Kebanyakkan kolagen diambil dari kulit ayam atau lembu
- Risiko anda terdedah kepada penyakit bersangkut dengan penyakit haiwan adalah tinggi (cth: Penyakit lembu gila "mad cow")

3) Ikan 

- Sisik ikan mengandungi kandungan kolagen yang tinggi
- Ianya tulen dan kurang tercemar
- Molekulnya yang kecil memudahkan penyerapan secara semulajadi kedalam tubuh manusia
- Mudah dicernakan dan diserap oleh tubuh manusia.



SHAKLEE COLLAGEN POWDER MAHAL??!!


Ok, mungkin ada yang kata, Shaklee Collagen Powder ni mahal. Banyak lagi jenama lain yang lagi murah.
Ye betul memang mahal sikit dari jenama lain. Tapi, jom kita fahami kenapa ia mahal. Manakan sama permata dengan kaca kan.. 



1) Diperbuat Dari Sisik Ikan Merah

Ikan Merah (Red Snipper) ini hidup sehingga 5000m di dasar lautan dan bebas dari pencemaran. Sisik ikan merah ni mampu menahan tekanan dasar laut yang tinggi. Jadi ia tak sama dengan ikan yang bersusun di pasar tu ye. Semestinya Halal lagi baik!!



2) Bukan Sekadar Collagen

Haa inilah keistimewaan yang paling penting, kerana kita perlu memilih dengan bijak, supaya setiap wang yang kita laburkan mempunyai nilai yang tinggi.
Shaklee melengkapkan SCP ini dengan:-
- Ekstrak glukosamina sbg pelincir sendi dan mata
- Lactobacillus acidepilus utk meningkatkan serapan kolagen
- Ekstrak Biji camellia Japonica yang menghidrat dan membekal nutrisi kepada sel
- Ekstrak Pfaffia yang sangat penting untuk pertumbuhan rambut yang sihat, penghasilan hormon, dan untuk kekuatan dalaman (sexual)
- Vitamin C sebagai penggalak penghasilan kolagen dalam tubuh
Vitamin B yang berfungsi untuk menukarkan carbo dan lemak kepada tenaga ( meningkatkan metabolik badan untuk penghasilan kolagen)




3) Terbukti Berkesan Dalam 8 Minggu Melalui Kajian Klinikal

Ia telah terbukti berkesan memperbaiki tekstur kulit wajah dengan penggunaan konsisten dalam masa 8 minggu. 

Terlalu banyak testimoni hebat 
Shaklee Collagen Powder

Kesan jeragat semakin pudar. Kulit terasa lebih lembut dan cerah. Kesan calar, sunburn dah hilang.


Selepas mengambil Shaklee Collagen Powder sebanyak 2 kotak, kesan ketara kulit lebih cerah dan tona sekata, lembab, lembut. Jerawat cepat kecut, tumit kaki licin. 


Walaupun baru makan Shaklee Collagen Powder selama 3 HARI, dah rasa keberkesanannya.
Kulit makin lembut, kesan jerawat makin pudar, sakit badan dah hilang, bangun pagi bertenaga, mudah buang air besar, gastrik dah hilang, pecah-pecah pada tapak kaki dah hilang.



Alhamdulillah.. teruja rasanya melihat perkembangan positif setiap pengguna Shaklee Collagen Powder ni.

Anda bila lagi?? Hehehe..


 Sumber diambil dari http://www.mariafirdaus.com.my

Sekiranya anda berminat silalah PM / SMS / Whatsap 0127322097
Id 386180

No comments:

Post a Comment